Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Padangbai

Door: Webmaster

17 Januari 2006 | Indonesië, Padangbai

Padangbai, 17 januari 2006

Vanmiddag zijn we aangekomen in het heel gezellige en betaalbare Padangbai, op het laatste moment voor gekozen. Wat toevallig dat Olga en Suuz hier ook geweest zijn: wellicht door alle zegeningen in de vele tempels zijn we hier naartoe gebracht en hebben we Candidasa (erg toeristisch) links laten liggen.
Zoals we eerder vermeldden hebben we een crematie meegemaakt (in Dempasar): heel bijzonder: eerst met de familie gezeten tot het moment dat de kist in een speciaal gemaakte toren werd getild, met de stoet meegelopen: 20 mannen droegen de kist in de toren, 3 rondjes op een plein, slingerend over de weg, want stel je voor, dat de geest van de dode de weg weer naar huis zou vinden..... en daarna werd de kist en de toren een een speciale plaats in brand gestoken.
Veel te zien hier in Bali: alleen al op de weg van Lovina naar Ubud: prachtige rijsterrassen, hooggelegen in de bergen, we hadden geluk: vanwege de dag van de hindu op zaterdag 15 januari was iedereen traditioneel gekleed en had elke tempel wel een ceremonie. Het was erg grappig: iedereen kwam met een mand vol eten naar de tempel , liet deze zegenen en...nam deze vervolgens mee naar huis.
In de avond was er veel te doen in Ubud: Barongdans, Kecakdans en nog meer dansen. We kozen voor de Kecakdans, 30 minuten buiten Ubud, vlak voor een tempel. De mannen hielden het een vol uur vol om met hun mond een klakkend geluid te maken. Halverwege de voorstelling begon het hevig te regenen, geen probleem, men verhuisde gewoon de grote kandelaar met 20 kaarsen en ging onder een afdakje verder. Aan het einde was er de vuurdans: de man was zo in trance, hij dansde eerst in het vuur en bleef in het vuur zitten: hij moest er door de omstanders uitgehaald worden, anders had hij er nog ingezeten.
We hebben er steeds voor gekozen om de grote afstanden met een prive chauufeur af te leggen, heel relax, voor slechts 300.000 Roepies (30 euro) werden we de gehele dag rond gereden en konden zo west en oost Bali bekijken met de vele tempels.
Morgen gaan we met de motor op pad: Jeroen rijdt en ik zit achterop. even weer het plaatselijke leven bekijken, zonder een gids. Op donderdag 19 januari willen we naar Lombok en de Gili eilanden. De veerboot is wel erg oud.. we zullen zien.

Groetjes
Jeroen en Désirée

• 17 Januari 2006 - 13:23

Kirsten En Frank:

Hoi Jeroen en Desiree,
    er is een geweldig strandje bij Padangbai, het ligt aan een afgelegen baaitje. Je moet via een bospad lopen en dan kan je lekker in de schaduw op het strand liggen.
    Voor 20 euro kan je trouwens naar Lombok vliegen he! Misschien een idee voor de terugreis naar bali?
    Op Gili Air is geen verkeer, heerlijk rustig en dus een echte aanrader.
    groetjes!

• 17 Januari 2006 - 13:42

Dita:

Ik geniet erg van jullie leuke reisbeschrijvingen en vind het prachtig dat jullie weer zoveel meemaken. Weten jullie al wanneer jullie weer op huis aangaan. Ik ben benieuwd naar de fotoos. Heel veel liefs ui Nederland Dita

• 17 Januari 2006 - 19:48

Marja:

Wat een avonturen. Wel wat anders dan een teambuildingdag van het werk in de regen op de Scheveningse Pier. Roept mijn beschrijving al heimwee op???? groetjes en veel plezier verder. Marja

• 18 Januari 2006 - 12:47

Ineke:

hallo,
    Nou zeg, zijn jullie nog steeds op reis?? Ik dacht dat jullie het weekend van 15-1 terug zouden komen... moet er niet gewerkt worden?!

• 18 Januari 2006 - 13:17

Trudy:

17 Jan 2006 23:50 uur

geweldig wat jullie beleven,zo,n verbranding in de open lucht!!!hier alles oke lekker sauna geweest heerlijk , tot gauw geniet nog lekker ,liefs trudy en hele kaartclub-sta 5 e blijf maar weg!!!grapje !

• 18 Januari 2006 - 13:19

Tatty Maria:

18 Jan 2006 09:48 uur

Vanaf mijn bureau is het heerlijk om met jullie mee te reizen. Dat is niet gek zo'n chauffeur voor Euro 30. Momenteel is het hier grijs weer. De dagen worden al weer langer. Ik heb verder weinig te melden. Een goede reis naar Lombok.
    Groetjes, ook van Theo

• 18 Januari 2006 - 13:20

Geert:

18 Jan 2006 10:58 uur

snorkel lekker op lombok/gili. wel voorzichtig met de ommeletjes ed ???
    lombok is ook ideaal om op de brommer/motor te discoveren. met de veerboot?? niet een "zeilbootje"(visser) te regelen?

• 18 Januari 2006 - 21:43

Robert En Jacquelinie:

Nou we zijn jaloers hoor!
    Lekker warm en avonturen geiet nog maar lekker.
    Dikke kus