Gambia - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Gambia - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Gambia

Door: Desiree Janssen

Blijf op de hoogte en volg

23 December 2019 | Nederland, Schiphol

Schiphol, 23 december 2019

Op weg naar Gambia

Om drie uur 's nachts gaat de wekker.
Snel grijp ik naar het koordje om het licht aan te doen. We mogen het vliegtuig niet missen.
Jeroen wrijft in zijn ogen. 'Desiree, is dit nu vakantie?'
Ik kijk Jeroen lachend aan: 'Troost je, we gaan naar de zon en warmte. Op dit moment is het 35 graden in Gambia.'
Een half uur later staan we met onze bagage bij onze auto. 'Jeroen, we zijn nog nooit zo relax en georganiseerd op vakantie gegaan. Alles was gisteravond gepakt en jij hebt je eerste koffie al op.'
Op de weg is het rustig. Heerlijk, geen files. Als we bij de parkingplaats van Schiphol aankomen, moeten we de medewerker wakker bellen. Hij maakt wat foto's van de auto en neemt de autosleutels in ontvangst.
'Is het druk vannacht?'
'Ja, ik verwacht 80 auto's. De koffie kan je zelf pakken, de shuttlebus komt er zo aan.'
Hij is net uitgesproken, als ik het busje het terrein op zie draaien. Nog geen vijf minuten later rijden we naar de vertrekhal van Schiphol.
Wat een service!
Jeroen kijkt op zijn app: 'Nog steeds geen wachttijd bij de douane. Maar wat wil je, het is vijf uur 's nachts.'
Het inchecken gaat vlot, idem langs de douane gaan.
Als ik de afdeling zie, waar de handbagage gecontroleerd worden, raak ik even in paniek. 'Ik heb mijn sapjes en flesje water nog niet op.'
De beveiligingsbeambte lacht: alles kan zo mee, water en drankjes. We hebben speciale apparatuur, die alles kan scannen.'
Even later lopen we richting de gate. 'Gambia, here we come.'

Desiree


  • 23 December 2019 - 07:45

    Margot:

    Hi Desiree en Jeroen
    We wensen jullie een fantastise vakantie. Heel veel plezier

  • 23 December 2019 - 08:34

    Imko Vroom:

    Ik ben het met Jeroen eens. Om drie uur s'nachts opstaan is toch geen vakantie? En 35 grad C is toch ook meer iets voor om in de schaduw te blijven lijkt me. Wel duidelijk wie hier de vakantie geboekt heeft

  • 23 December 2019 - 11:58

    Robert En Bart:

    Desiree en Jeroen, een hele fijne vakantie. Onder de palmboom een fijne Kerst en alle goeds voor 2020!
    Groeten, Robert en Bart

  • 23 December 2019 - 13:04

    Gerrie:

    Hoi Jeroen en Desiree,
    Fijne vakantie en het is weer eens wat anders om vroeg op te moeten staan voor de zon

  • 23 December 2019 - 13:08

    Ineke:

    Merry Christmas in Gambia !

  • 23 December 2019 - 13:59

    Trufy:

    Heerlijk ,zon en de warmte van elkaar, geniet

  • 23 December 2019 - 14:23

    Sandra:

    Ik werd vannacht wakker door hard gestommel op de trap, o miet de mijne gelukkig.
    O Jeroen en Desiree vertrekken! Gerustgesteld ging ik weer liggen en sliep verder.
    Veel plezier in Gambia, vieren ze daar ook Christ,as? Liefs Sandra

  • 24 December 2019 - 00:23

    Lida:

    Beste Jeroen en Desiree,

    Geniet ervan! Fijne kerst in de warmte. Liefs, Lida

  • 24 December 2019 - 15:06

    Martin:

    Prettige vakantie !!!!
    Groet,
    Martin

Tags: Gambia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 83927

Voorgaande reizen:

27 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: