Relax!!!!! - Reisverslag uit Pushkar, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Relax!!!!! - Reisverslag uit Pushkar, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Relax!!!!!

Door: Webmaster

02 Januari 2007 | India, Pushkar

Pushkar, 2 januari 2007

Beste mensen

Allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar!

Een dag later dan beloofd stuur ik jullie dit verslag, maar het is hier zo relax, dat ik zelfs geen zin had om te mailen... Jeroen vroeg al of er iets mis was met me!?!!!

De dagen vliegen voorbij. Na Agra zijn we met een luxe bus naar Jaipur gereden, maar dat ging niet helemaal vlekkeloos. Na een uur begon de versnellingsbak al rare geluiden te maken en even later stond we stil. Langs de kant van weg werd er aan de bus gesleuteld, na een half uur vertrokken we om in de eerstvolgende stad de versnellingsbak "echt" te laten repareren: 15 minuten later waren we al weer op weg en kwamen om 17.00 uur aan. We hadden ons hotel al van te voren geregeld en werden opgehaald door een riksja chauffeur. Even geen gedoe met Indiase chauffeurs om te onderhandelen over hotel e.d.
Jaipur zijn we de volgende dag echt door heen gesneld met de riksja driver, de meeste huizen waren roze geschilderd, levendige bazaars, het prachtige paleis der winden: in de vroegere jaren konden de haremvrouwen vanuit de verschillende ramen op de straat kijken en kond de wind voor de nodige verkoeling zorgen.
Als afsluiting het Amber paleis, dat een prachtige binnentuin had en een spiegelkamer, vol met spiegels uiteraard, maar sprekend waren de talloze gangen, waar we regelmatig in verdwaalden.
Er moest heel veel aan het paleis gerenoveerd worden en werklui waren druk bezig op steigers, die zeker niet aan de Nederlandse arboregels voldeden: slechts palen aan elkaar geknoopt met losse loopplanken: onverantwoord!!!
Om de sfeer van het koloniale India te proeven bezochten we het Indian Coffeehouse, gericht op mannen; vrouwen en families mochten in zijkamers plaatsnemen, obers in witte kostuums en witte hoeden. De Masala Dosa was de specialiteit: een grote pannekoek met ragout erin en dipsausen erbij. We gingen vroeg naar bed, zeker voor Jeroen, die had een fikse kou opgelopen.
Na alle steden waren we echt toe aan een klein plaatsje: Pushkar. Vanaf het moment dat we hier met de bus binnenkwamen, voelden we ons al op ons gemak. Met oude jaarsavond hebben we gedansd op indiase muziek met de plaatselijke bevolking: van jong tot oud: afwisselend (Indiase)housemuziek en traditionele muziek, tussendoor werd er door 2 Indiase dames een dansvoorstelling gegegeven.
Om middernacht was er vuurwerk en werden er 2 taarten binnengedragen met 2007 erop.
De volgende dag werden we al om 6.00 uur gewekt door een mannenstem uit een speaker die allerlei liederen uit de Koran (trachtte) te zingen. Het stopte van 9.0-11.00 uur, want tijdens dat tijdstip (en tussen 15.00-17.00 uur)was de electriciteit in heel Pushkar afgesloten: deze keer waren we daar heel dankbaar voor!!
Nieuwjaarsdag verder op het dakterras in de zon een boekje gelezen, s'avonds weer een kerrie gerecht voor de verandering gegeten.
Vandaag zijn we met de motor op stap geweest: eerst het rituele baden in het plaatselijke meer aangeschouwd, daarna langs het platteland gereden met de vele bloemen, die voor offeringen worden gebruikt. Jeroen is vanmiddag alleen met de motor op pad, dan kan ik "even" mailen. ..
De stroom viel net even uit, ik dacht dat ik al mijn tekst kwijt was, maar gelukkig stond alles er nog in. Voor de zekerheid stuur ik dit verslag nu snel weg.
Wordt vervolg.. morgen vanuit Bundi??

Groetjes
Jeroen en Desiree

• 04 Januari 2007 - 20:14

Ineke Groenheijde:

ook een reislustig nieuwjaar gewenst door een reizigster net terug van rondreis Tunesie....
    In India ook veel schaapslachtingen i.v.m. Offerfeest ?
    In tunesie (overwegend moslimland) te over !

• 05 Januari 2007 - 11:56

Rehannachedi:

Wat een leuk verslag,Desiree.Mijn zusje zit momenteel ook daar,maar van haar krijg ik niet zo"n uitgebreid verslag.Hier is het oudjaarsavond heel rustig verlopen {a.diepenbrockhof}.Hetis wel heel laat geworden,want we hadden na eenen Jacco en Desiree op de borrel,ook heel spontaan hoor,maar wel gezellig.Tot emails.Rehanna.Nemiste

• 05 Januari 2007 - 15:53

Trudu En Gios:

de beste wensen wereldreizigers,jullie hebben je niet door londense mist laten weerhouden,geniet gios trudy geert,liefsss