Woestijn - Reisverslag uit Jaisalmer, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Jaisalmer, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Woestijn

Door: Webmaster

07 Januari 2007 | India, Jaisalmer

Jaisalmer, 7 januari 2007

Beste mensen

We zijn inmiddels in Jaisalmer aangekomen en hebben het guesthouse Ganesh gevonden in het fort: een prima bescherming tegen wat dan ook.. we zitten o.a. vlakbij Paskistan.

Gelukkig hebben we de treinkaarten naar Varanasi kunnen regelen, want momenteel is er het heilige feest Kumbh Mela bij de ganges: miljoenen pilgrims gaan er naar toe: we zullen zien of we nog een bed kunnen vinden. We vertrekken op 12 januari vanuit Jodhpur naar Varanasi: helaas in de trein geen 1 ste klas, maar we zitten 2e klas met 6 mensen in een sleeper, 3 bedden boven elkaar en men heeft ons al gewaarschuwd: het zal erg koud zijn, dus zijn we druk op zoek om dekens te kopen.

Morgen gaan we 3 dagen de woestijn in op een kameel: Jeroen heeft zich laten overhalen, wilde eigenlijk 1 nacht, maar de 3e dag wacht er een jeep ons op, voor het geval dat we de laatste dag niet meer op een kameel willen (of KUNNEN) zitten..

Jeroen en Desiree

• 07 Januari 2007 - 11:44

Tonnysnijders@yahoo.:

Hoi Dees en Jeroen,
    De nodige kilom. afgelegd zie ik.Mooi daar he!3 dagen op een kameel ben benieuwd anders maar op de kar.Neem maar een kruik mee want hier in de buurt van Agra is het berekoud s'nachts!Ik ga 9 jan. naar Varanasi en vertrek 12 jan naar Bhubaneswar.Missen we elkaar net heel erg jammer want we hadden het erg gezellig!Nog heerlijke weken en veel ervaringen en dank voor jullie mail.
    Liefs Tonny

• 07 Januari 2007 - 11:47

Tonnysnijders@yahoo.:

Hoi Dees en Jeroen,
    Liefs Tonny

• 07 Januari 2007 - 16:38

Robert En Jacq:

haha ben benieuwd broze botjes van Jeroen

• 08 Januari 2007 - 20:04

Geert:

afgelopen week was er op ohm tv een progamma over de kuhmb mela die op het punt van beginnen stond in ALLAMABAD ook aan de ganges daar waar boedha een bloeddruppel heeft verloren. dit is wel op de route naar varanasi 8?? uur treinen vanaf varanasi

nog ff checke!!

• 08 Januari 2007 - 20:08

Ineke G:

In Tunesie heb ik 1 heel uur op een dromedaris gereden in de Sahara.
    Langer was voor toeristen eigenlijk al niet te doen .......i.v.m.Kontpijn!
    Dus jullie zijn gewaarschuwd

• 08 Januari 2007 - 20:34

Geert:

de mela is in allahabad 125km van varanasi..
    check www.kumbhamela.net

spier? rugpijn neem een shake en/of 2 koekjes bij mr bang op het pleintje(buiten de vesting) . slaap lekker

• 12 Januari 2007 - 10:32

Rehannachedi:

wie zit er eigenlijk op de kameel?ha ha ha Memiste