Ontploeteren in Birma........ - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Ontploeteren in Birma........ - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Ontploeteren in Birma........

Door: Webmaster

20 December 2007 | Myanmar, Rangoon

20 december 2007

Beste mensen

We zijn inmiddels weer op reis, dit keer is het Myanmar: Birma.
Ik (Desiree)zat tot dinsdagmiddag 18 december nog volop in het werk, kwam om 15.45 uur thuis, nog even de cabrio naar moeders brengen en bijkletsen, nog even de laatste rekeningen electronisch verzenden.. uiteindelijk heb ik , samen met Jeroen me verslapen, de buren geen gedag meer kunnen zeggen, snel wat spullen ingepakt, 4.30 uur 's nachts vertrokken en ons huis als afgebrand Belgie achtergelaten..
Maar geloof me: we hebben Birma gehaald - na bijna 24 uur reizen en 2 tussenlandingen - en zowaar onze bagage is goed aangekomen!

Wat een weldadige rust hier in Yangon (voorheem Rangoon), de hoofdstad van Birma.
Of we willen of niet , het is hier echt ontploeteren. De mensen zijn hier erg vriendelijk, niets is hun te veel. Ze zijn niet opdringerig, ze zijn gewoon alleen maar behulpzaam.
We kwamen vanmorgen om 7.45 uur lokale tijd aan -het is hier 5 1/2 uur later dan Nederland- en konden meteen aan het ecologisch(!) verantwoord ontbijt van het White House hotel in Yangon. De eigenaar was erg vriendelijk, gaf ons veel info over de bezienswaardigheden in Birma.
Een paar uurtjes geslapen, daarna de stad verkend: niet te geloven dat er miljoenen mensen wonen, het gaat er zo geordend aan toe, opgeruimde brede wegen, alleen in het centrum wat smalle zijstraten en we hebben nog geen bedelaar gezien. De mensen zitten rustig achter hun marktkraampje, ze zien er tevreden uit.
Van de onrust van een paar maanden geleden is hier niets te merken.
Het eten is prima: lekker gegeten bij de Chinees (Chinees-Burmanees): natuurlijk weer veel te veel besteld, daarna het leven op de rivier Yangon bekeken: de lokale bevolking, die met met kleine bootjes naar de overkant gebracht worden, de meeste in traditionele kleding en een parasol tegen de stekende zon, wat vrouwen met manden vol met groenten/bloemen op hun hoofd, en als afsluiting de ondergaand zon vanuit ons dakterras van ons hotel.
Wat we verder gaan doen... heerlijk even niets.
Wordt vervolgd,hopen we...
Jeroen en Desiree

• 20 December 2007 - 14:07

Marja:

Leuk al zo snel iets te horen, en eindelijk de koffers op tijd. Hoop dat jullie nog veel laten horen. Van hieruit fijne kerstdagen en een goed en gezond 2008, en kom weer heel terug zonder enge ziektes of zoiets. Groetjes Els en Marja Foto Kino

• 20 December 2007 - 17:57

Henriette:

Hoi Jeroen en Desiree,

Onvoorstelbaar dat jullie nu al weer in een heel andere wereld zitten. Fantastisch...
    Wij hebben hier te maken met witberijpte bomen en struiken (ook mooi) en zo'n 4 graden onder nul. Sinds jullie weg zijn is de winter echt begonnen hier.
    Genieten jullie maar lekker van de zon en al het moois dat jullie onderweg tegenkomen. Maar ook van drelaxte levensstijl van de plaatselijke bevolking. Steek er maar weer wat van op (lol)!

veel liefs,
    Henriette

• 21 December 2007 - 05:58

Marjan Van Rookhuize:

Hoi Desirée en Jeroen,

Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Lijkt me geweldig om kerst en oud / nieuw in de warmte mee te maken.
    Wij gaan Kerst in Zeeland vieren (is ook leuk!).
    Hele fijne reis gewenst en succes met het ontploeteren.

• 21 December 2007 - 10:26

Suuz:

Hey Desiree en Jeroen,
    Oh wat ben ik jaloers! Jullie zijn weer lekker op pad naar een warm land met de feestdagen. Doen jullie goed. Geniet ervan, Birma is een prachtig land.
    Grjs vanuit een wit NL,
    Suuz

• 21 December 2007 - 11:17

Marja De Man:

Zo! Weer op reis. Ik had het kunnen weten. Veel plezier en vooral ook RUST daar. Zo te lezen gaat dat wel lukken

• 21 December 2007 - 11:58

Olga:

Heerlijk! Hartstikke leuk om te lezen!!
    Bij Suuz en mij gaat het weer steeds meer kriebelen!!

Het zou leuk zijn, als we elkaar weer ooit
    eens ontmoeten in een ver land (of anders Nederland).

Dat lukt nu niet, maar wie weet ooit!!
    In the middle of nowhere, zoals dat ooit plaatsvond in Cambodja!

Geniet van deze reis!!!
    Myanmar / Birma is ontzettend mooi.

Een echte aanrader is de Schwedagon pagoda.
    Ik kon daar echt uren ronddwalen en genieten van alle rituelen!

groet Olga

• 21 December 2007 - 12:28

Tonny:

Zo te horen een fantastisch begin en alles is anders maar wel aziatisch.Dit geeft mij moed om misschien later toch nog die kant uit te gaan.Voorlopig ben ik nog niet van m'n farang griepje af(dagen maag en darm problemen en dat in Thailand maar het heerst hier)Geen lekkere maaltijden maar lemon juice en cook.Geniet van jullie ervaringen mee.
    Groet Tonny

• 21 December 2007 - 18:58

Trudy:

fijn dat jullie goed aangekomen zijn,desiree je bent 2e geworden ,maria is 4e ,jaap 3e , liefsss

• 21 December 2007 - 20:41

Summer:

Hi Desiree & Jeroen, Hope you have a wonderful adventure in Burma and Merry Christmas. Leifs Summer

• 24 December 2007 - 12:26

Jaap:

Hoop dat jullie het naar zin hebben.verder een heel goed vervolg van de vakantie,fijne kerstdagen en een gezond 2008. groetjes.

• 24 December 2007 - 15:16

Nico En Agnes :

leuk weer iets te horen ,wij gaan dadelijk naar Oude bosch,en gaan daar in de baseliek de nachtmis vieren.Wij wensen jullie fijne kerstdagen en veelplezier daar groetjes nico en agnes

• 24 December 2007 - 16:39

Els:

Hoi luitjes,
    Leuk weer van jullie te horen. Ga je volgen hoor dus ik hoop wel dat je in actie kan komen om af en toe even aan ons te denken en een berichtje te sturen. Ook al zal het daar niet op kerst lijken wensen wij jullie heel fijne feestdagen toe daar aan de andere kant van de wereld.
    Groetjes, Els en Ron