Anjuna beach, verplicht een dagje chillen! - Reisverslag uit New Delhi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Anjuna beach, verplicht een dagje chillen! - Reisverslag uit New Delhi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Anjuna beach, verplicht een dagje chillen!

Door: Webmaster

20 December 2008 | India, New Delhi

Goa, Anjuna beach, 20 december 2008, 12.00 uur.

Beste mensen

We zitten al weer 3 dagen in Anjuna beach, druk,druk: want we wilden niets missen van de streek Goa, met zijn fort Aguada, de kerken in Old Goa, oud Portugese huizen in Panaji en het vissersdorp Don Paola en de vele stranden met een groot "Benidorm-gehalte".
In Mumbai toch de nachttrein kunnen regelen op dinsdagavond, dit keer geen airco maar gewone ventilatoren, 6 persoonscoupe. Restte ons 1 dag Mumbai waardoor we -zoals Japanners door Europa snellen- slechts een deel hebben kunnen aanschouwen van de inmens grote stad Mumbai met zijn 16 miljoen inwoners!
De openlucht wasserij, waar honderden mannnen de kleding ed wasten voor de hele stad: hoe houden ze uit elkaar wat van wie is?
De Dabbawallahs, die elke dag om 11.20 uur op het Church Gate treinstation in grote getallen aankomen met duizende potjes warm eten in ijzerenpotjes en dat onderling verdelen, waarna het afgeleverd kan worden aan de beambten in de stad. Stipt 11.50 uur was iedereen vertrokken!
De koloniale gebouwen, het verkeer dat van een vierbaansweg een zesbaansweg weet te maken, van links naar rechts manouvrerend, de aanhoudende stroom voetgangers, de markkraampjes, geen meter grond in de stad is onbenut.
Vele politiecontroles, vooral bij stations en markten: Jeroen moest zijn gemaakte foto's van het treinstation ter plekke deleten!!
's Avonds eten in het cafe Leopold: bleek Jeroen ook nog naast een kogelgat in de muur te zitten.

Het was nog even zoeken naar onze trein, die op een ander perron stond. Vanaf het begin van de trein was het nog bijna een kilometer lopen, voordat we bij ons wagon waren aangekomen.
Voor 35 Eurocent een kussen en 2 lakens gehuurd, een laatste afzakkertje: chai zoete thee met kruiden en daarna slapen.

Om 10.00 uur kwamen we aan in Thivim treinstation (een station eerder dan onze eind bestemming), hier vandaan konden we met een tuktuk naar Anjuna beach: heerlijk rustig strand; in Mary's Holiday Home vonden we een ruime kamer met ramen/douche en toilet, nu nog voor de helft van de prijs: volgende week wordt alles duurder i.v.m. de kerstvakantie. De beroemde woensdagmarkt bezocht, alles was er te koop van kleding, tot sieraden, lakens, speelgoed :"Don't fotget my shop" hoorden we regelmatig roepen.
De temperatuur was inmiddels 35 graden: op het strand nam ik 4 keer in het uur een duik in het water en koelde nog niet af.
De volgende dag met de taxi naar Old Goa: na wat onderhandelen kwamen we op de prijs uit van 500 Roepies. Tijdens de rit vertelden we de chauffeur, dat we naar Jake de Snake wilden.. hij deed wat telefoontjes, met speed reed hij naar Old-Goa en zowaar in the middle of now where, konden we op de boot stappen van Jake the Snake: die inmiddels al vol zat met toeristen..
Wat we daar allemaal gezien hebben, vertellen we later..
Vandaag nog een verpicht dagje Anjuna beach, want we konden pas voor morgenochtend treinkaartjes krijgen voor Hampi.. heerlijk even chillen op het strand, terwijl Jeroen met de motor aan het toeren is.

Groeten,
Jeroen en Desiree

• 20 December 2008 - 10:28

Frank & Kirsten:

Het klinkt alweer erg goed! Geniet van Hampi (schitterend) en alvast fijne feestdagen! Hier is het nog rustig.

• 21 December 2008 - 14:18

Rens En Hannah:

Hallo daar!
    Gaat het goed?
    Kan je op mijn verjaardagsfeestje komen op 11 januari? Of ben je dan nog ver weg?
    Wat eten jullie allemaal?

Hannah vraagt: was de zee koud?

Daaaaaaaaaag!!!!
    Rens en Hannah

• 22 December 2008 - 15:44

Sandra:

Zo te horen: lekker ontspannen reisje so far!! Levert weer een mooi boek op, Jeroen of beheers je je? Hier alles goed. Met Oudjaar zullen Judith en ik de galerij behoeden voor geboefte! Met Kerst zit ik in Brabant. Liefs en geniet Sandra

• 23 December 2008 - 08:31

Jaap De Koff:

geniet van jullie vakantie en nog hele fijne dagen