Veilig in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Veilig in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Veilig in Mumbai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2008 | India, Bombay

Mumbai, 15 december 2008

Beste mensen

We zijn vanmiddag 12.30 uur plaatselijke tijd veilig aangekomen in Mumbai: gisteren om 14.15 uur ingecheckt op Schiphol, 17.00 uur begon ons vliegtuig zich in beweging te zetten, echter een half uur later zaten we pas in de lucht: wat een lange weg naar de baan voor vertrek!! In Londen op Heathrow een half uur vastgezeten in ons vliegtuig: de deur kon niet ontgrendeld worden: de externe generator werkte tijdelijk niet.
Resteerde ons slechts 2 uur voordat onze volgende vlucht naar India zou vertrekken.. zouden onze koffers het ook halen???
Ja, zowaar, in Mumbai aangekomen, stonden onze koffers al voor ons klaar!! Een goed begin leek het..
Echter de speurtocht naar een goedkope en toch redelijke hotelkamer was lastig: vele hotels waren vol. Enfin toch een kamer gevonden: 600 Roepies= 10 Euro. Dat de kamer geen ramen heeft... een zeur die daar over valt.

Wat betreft de sfeer hier in Mumbai: dat zit goed; ik voel me erg veilig: veel politie die vooral de omgeving van de Thaj Mahal hotel bewaken. (ons guesthouse zit er op een steenworp afstand vandaan.).

De temperatuur: 30 graden.

Morgen gaan we stad verder verkennen, we hebben al een wandeltour uit onze reisbijbel Lonely Planet gevonden. En daarna.. we zien het wel, afhankelijk van het feit of we snel treinkaartjes kunnen krijgen voor Goa.

Wordt vervolgd.

Groetjes
Désirée
N.B. Jeroen is de omgeving aan het bekijken: straten vol met marktkramen..

  • 15 December 2008 - 13:26

    Els:

    Hoi reizigers,
    ik hoop dat jullie mijn mailtje over Goa nog op tijd binnen hebben gekregen. Zo niet dan hier de inhoud nog een keer.
    Een bezoekje brengen aan een kruidentuin. Wij zijn bij de Sahakari spice farm geweest. Maar elke taxi heeft denk ik zo zijn eigen adresje en ik denk wel dat ze allemaal leuk zijn. Wij kregen bij binnenkomst een ketting met bloemen om, daarna een welkomstsapje,een rondleiding met uileg over de kruiden en specerijen en aansluitend konden we daar wat eten. Heel erg leuk.
    we hebben bij Ponda een paar hindoetempels bezocht.
    Old Goa is de oude hoofdstad met een paar mooie koloniale kerken en gebouwen.
    Op woensdag zijn we naar de markt van Anjuna geweest in noord Goa, een toeristenmarkt maar wij vonden het wel leuk. Daar in de buurt ligt ook een oud Hollands fort, het Aguada fort.
    Met Jake the Snake hebben wij een krokodillen tocht gemaakt op de rivier en hebben inderdaad diverse wilde krokodillen gezien. Heel erge aanrader maar ik zou echt kijken of deze Jake nog bestaat want die werd ons door diverse mensen als de bste aangeraden.
    De vrijdagmarkt in Mapusa is geen toeristenmarkt hier is het echte leven te zien.
    In Loutolim hebben we een soort openluchtmuseum en een oud Portugees huis bezocht. Vond ik ook echt heel erg luek en uniek om te doen.
    Ons hotel was het Nanu resort aan het Betalbatim strand vlakbij het dorpje Salcette en de grote plaats Margao.
    Dit is alles wat wij in onze vakantie hebben gedaan. De krokodillentour, Loutolim en de kruidentuin vond ik het meest bijzondere. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen in Goa en zie jullie mailtjes weer tegemoet.
    Heel veel plezier en tot daarna.
    Groetjes, Els en Ron

  • 15 December 2008 - 13:26

    Suuz:

    Het is toch niet te geloven! Jullie zijn nog niet eens een jaar terug... en dan is Jeroen tussendoor ook nog in Thailand geweest.... Haha, ik ben gewoon jaloers omdat ik slechts een weekje wintersport op de planning heb staan. Ik zou zeggen lekker genieten daar, ik ben benieuwd naar de belevenissen!!
    grjs, Suuz

  • 15 December 2008 - 15:32

    Marja:

    Oke weer een reis. In elk geval goed geland!
    Veel plezier. Ik ga het weer lezen

  • 16 December 2008 - 10:48

    Ineke G.:

    zo de kop is eraf....goed te lezen dat jullie heenreis redelijk voorspoedig is verlopen....
    Heerlijk zeg,die temperatuur 30C...Hier is het grijs,mistig en tegen het vriespunt.
    Wat een goedkope kamer gescoord zeg : 10 hele Euro's

  • 16 December 2008 - 17:22

    Trudy:

    wat een sfeertje toch weer met jullie , hier mist en ijzel.maar ik hou van de winter!!!!geniet laat alle positieve touls op jullie af komen, de enige echte trudyy

  • 19 December 2008 - 17:08

    Jacqueline En Robert:

    Geniet maar lekker en wees voorzichtig!!!
    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 84271

Voorgaande reizen:

27 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: