Off the beaten track - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Off the beaten track - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Off the beaten track

Door: Webmaster

30 December 2005 | Indonesië, Batavia

Rangkasbirung, 30 december 2005
Beste mensen, we zijn veilig in Indonesia aangekomen. Na een rumoerige nacht in Jakarta hebben we de knoop doorgehakt: weg van de grote stad, op naar het platteland.
Via een klein treinstation naar het plaatsje Rangkasbirung (komt zelfs niet in de lonely planet reisgids voor!!).
Veel bekijks, als enige blanken zowel in de trein als in het plaatsje zelf.
Straks gaan we op pad naar het volk Badui's, ver in de bergen, special permit nodig om die te bezoeken. We hebben al een uitnodiging van een Indonesiër om bij terugkeer bij hem oud en nieuw te vieren, voelt als van ouds!!
Rest ons jullie een goed uiteinde te wensen en een gelukkig nieuwjaar!
Groetjes
Jeroen en Désirée

• 30 December 2005 - 06:58

Carla:

Hoi Desiree en Jeroen.

Zo te horen (lezen :-)maken jullie er weer een prima vakantie van. Ga zo door!
    Bij ons is het intussen winterwonderland geworden. In Maassluis ligt een dik pak mooie sneeuw. Geweldig!
    In Rotterdam ligt overigens maar een paar millimeter. Verschil moet er wezen nietwaar...

Maak er een fijne jaarwisseling van.
    En natuurlijk de allerbeste wensen voor 2006!

Groetjes,
    Carla H.

• 30 December 2005 - 11:32

Dita:

Dus jullie zijn weer naar hartelust hetr binnenland aan het verkenne.Spannend hoor.Wij wensen jullie een gezellige oud en nieuw en een heel goed 2006.Liefs Dita

• 30 December 2005 - 13:03

Els En Ron:

Hoi reizigers,
    Fantastisch wat jullie weer aan het doen zijn. Zal weer een heel avontuur worden. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Vanuit een besneeuwd Nederland wensen wij jullie ook een fijn en warm nieuwjaar toe. Het begin is alvast goed dus hou die koers aan in 2006.
    Liefs, Els en Ron.

• 30 December 2005 - 13:25

Jessica:

Klinkt erg avontuurlijk allemaal. Leuk hoor!!

Veel plezier en tot in 2006

• 30 December 2005 - 13:53

Henriette:

Nou, dat klinkt goed allemaal.
    Heel veel plezier en een fijne jaarswisseling!
    Hier in Nederland sneeuwt het flink en is er een negatief reisadvies uitgegeven voor vandaag!
    Hoe is het weer bij jullie?

• 30 December 2005 - 20:13

Trudy:

hier sneeuw, ijzel, sfeertje,kijken jullie uit in de rimboe????fijne jaarwisseling trudy

• 30 December 2005 - 21:36

Robert En Jacquelinie:

Fantastisch en jullie natuurlijk ook een fijn oud en nieuw.
    Hier is het vreselijk koud sneeuwstormen en ijsel en badkamer binnen,veel plezier verder. Wees voorzichtig xxxxxxx

• 31 December 2005 - 16:59

Sandra En Will:

Hoi Buurtjes, Het volk Badui's lijkt ons wel wat, ontvangen jullie heel vriendelijk maar pas op watje te eten krijgt Jeroen! Veel avontuur in 2006, alle sneeuwelende is al weer over.

• 02 Januari 2006 - 08:49

Tatty En Theo:

Lieve Desiree en Jeroen,

Wij wensen jullie een heel gelukkig en voorspoedig nieuwjaar.
    Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen. Ik hoop in ieder geval als jullie terug zijn een afspraakje te maken.

Groetjes en liefs
    van Theo en Tatty