Weer terug in de Bewoonde wereld.! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Weer terug in de Bewoonde wereld.! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Weer terug in de Bewoonde wereld.!

Door: Webmaster

01 Januari 2006 | Indonesië, Bandung

Bandung, 2 januari 2006, 22.30 uur

Beste mede lotgenoten (regen of sneeuw, what is the difference?)

Allereerst bedankt voor julle leuke reacties. Gelukkig nieuwjaar!
Het begon al goed, dachten we slim te zijn door een gids te nemen, zet hij me in de ene riksja en Jeroen en hijzelf in de andere, belandt in bij het busstation en Jeoen in het centrum. Gelukkig waren we de enige blanken toeristen, dus werden we door de plaatselijke bevolking al snel bij elkaar gebracht.
De reis naar het volk de Bedui’s was een hele belevenis. Een zware klim over smalle glibberige bergwegen, de stenen waren voor een groot deel weggespoeld door de tropisch regenbuien van de afgelopen nacht, prachtige natuur: tropisch bomen, bergen in nevel gehuld, vriendelijke maar erg verlegen volk: we hadden eten meegenomen, daardoor kregen we nog wat binnen, want winkels waren er niet, het eten werd voor ons op houtvuur klaargemaakt. We sliepen in een bamboehutje op de harde grond, de volgende dag om 5.30 uur werden we gewekt door tientallen hanen, daarna glibberend weer terug, onderweg zagen we het volk in actie: ieder persoon droeg 2 balen van 25 kg, totaal 50 kg, ja.. van Arbo-regels hebben ze hier nog niet gehoord.
Oudejaarsavond bij onze gids Upi (we noemden hem Joepie) thuis met zijn familie goudvissen gebarbequed, daarna naar het Feest!! in de wijk, een mislukte karaoke, thuis nog wat gedronken..en wat denken jullie: iedereen lag om 23.30 uur te slapen, behalve ondergetekende. Goed dat ik hun nog op tijd kon wekken, anders hadden ze het nieuwe jaar gemist!
Op nieuwjaarsdag om 8.00 uur op, want we hebben niet voor niets vakantie, nietwaar?! Konden we net de bus halen, dankzij de plaatselijke bevolking die speciaal de bus voor ons tegenhield.
In Bogor aangekomen kwamen we in een busje te zitten, de chauffeur had echter een verkeerd guest-house-adres in gedachte, zaten we eerst heen 2 uur in de file, en vervolgens terug ..weer in dezelfde file. De eigenaresse van ons guesthouse ontving ons hartelijk en dat maakte alles weer goed.
De volgende morgen naar de Botanisch tuin, tropisch planten, bomen, lianen waar we op konden schommelen, vijvertjes met waterlelies.. toch wel erg romantisch.
Op dit moment zitten we in Bandung, net een tropisch regenbui achter de rug,
De temperatuur is zelfs nu nog 25 graden, overdag slechts..29 graden, dus valt mee. Morgen gaan we naar de vulkanen met warm waterbronnen, zou Jeroen nu toch gaan zwemmen? Wordt vervolgd.
Groetjes
Désirée (Jeroen is de stad aan het verkennen)

• 02 Januari 2006 - 17:02

Marja:

Wat een onderneming! Zoals je weet niets voor mij. Met de trein naar A'dam vind ik al een heel avontuur! Leuk om te lezen wel! En: gelukkig nieuwjaar daar!

• 03 Januari 2006 - 14:00

Tatty:

Tatty Maria Pronk
    3 Jan 2006 09:19 uur

Hallo Desiree en Jeroen,

Wat een spannende avonturen maken jullie mee. Ik zit hier achter m'n bureau weer te werken.
    In de verte zie ik dat gebouwen in de zon zijn gehuld. Dus we hebben hier ook een beetje zon. Wij hebben een rustig oud en nieuw gehad, maar 1 januari ben ik wel het jaar ingegaan met de nieuwjaarsduik in Scheveningen met 8199 anderen, samen met m'n zusje. Theo, haar man en haar zoon keken ons na, in hun winterkleren. Heavy hoor om dat mee te maken in de winter.

Groetjes en fijne reis verder.

Tatty

• 03 Januari 2006 - 17:50

Jessica:

Tjee wat spannend zeg gelukkig heb je elkaar terug gevonden. Ik zou duizend kleuren schij...je weet wel. Hier alles rustig. Ben gisteren weer begonnen met werken na 6 maanden thuis zitten. Was leuk, ben hartelijk ontvangen. Je krijgt de groetjes van Carla.

Nog veel plezier en een goede reis, elkaar niet uit het oog verliezen hoor.

• 04 Januari 2006 - 21:01

Geert:

check u ook jend@casema ivm fam bericht??

• 07 Januari 2006 - 12:21

Sandra En Wil:

Dag Buurtjes, Leuke dingen zien en doen jullie. Veel regen bij jullie, was op de t.v. ondergelopen dorpen, onverwachte tropische buien werd er bij gezegd. Ik heb zojuist uit jullie keuken een groot mrd mrrgrpikt voot Wil die erwtensoep wil maken!! Ons mes stuk!. Veel plezier nog warm water is goed voor alles Jeroen!! Saandra