Einde Java, begin Bali!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Einde Java, begin Bali!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Einde Java, begin Bali!!

Door: Webmaster

13 Januari 2006 | Indonesië, Bali

Bali, Lovina, 13 januari 2006

Onze reis in Java zit erop, we zijn nu in Bali. Wat een verschil met Java. Allereerst: hier in Bali zijn er nog minder toeristen, maar ook meer opdringerige verkopers. Daarnaast is het hier heel vrij: heerlijk met een korte broek en een klein topje lopen: in Java is dat onmogelijk met het strenge moslim religie! Verder hebben we minder last van de regen: veel zon en dat komt goed van pas in deze badplaats Lovina.
Met de nachtbus vanuit de Bromovulkaan vertrokken: de reis op zich is al een verhaal waard: we hadden een georganiseerde reis geregeld vanuit Yogyakarta, maar dat klopte niet helemaal. Het eerste gedeelte redden we met een minibusje met airco, erg snel: de tegemoet komende motorrijders moesten wel af en toe de berm induiken, maar we waren wel binnen 8 uur in Probolingo. Daar werden we op een particulier busje gezet. Ze maakte waar , wat ze hadden toegezegd: we werden bij ons hotel afgezet, maar de reis verliep met de nodige breaks: hier werd spullen vervoerd en tussendoor afgeleverd, er werden ook mensen ingeladen en even later weer afgezet, maar na 3 uur (voor misschien 10 km) kwamen we in het hotel aan: 2.000 meter hoog in de Bergen aan de voet van de Bromovulkaan, nu maar hopen, dat de vulkaan niet zou uitbarsten!!
Om 4.00 uur ‘s opgestaan en met een jeep de smalle bergpaden op vol met gaten. Maar het was het waard: prachtige zonsopgang boven de Bromokrater: geel/rood/paars/roze, helaas kwam er veel gas uit de krater, dus ging de krater daar achter verscholen. Even later naar beneden gereden over de zandvlakte naar het begin van de krater: heel bijzonder. We moesten 10 minuten stijl omhoog klimmen en daarna 250 treden op, maar toen konden we echt van de krater genieten: Jeroen heft een bosje edelwijs erin gegooid: voor iedereen geluk gewenst!
‘s Middags zouden we om 16.00 uur opgehaald worden, dat werd even later 15.00 uur, uiteindelijk 14.30 uur naar Probolingo en vanaf 15.30 uur was het wachten op de bus???, die ons naar Bali zoi brengen. Het zou 18.00 uur kunnen zijn, maar ook evt. 19.00 uur?? Enfin, 19.30 uur stopte een grote bus en we konden mee, nog 3 uur naar de ferry en na een overtocht van 20 minuten met de wachttijd van enkele uren , kwamen we om 2.00 uur in Bali, daar nog 2 uren gereden en werden we om 4.00 uur op de hoofdweg afgezet. Maar goed we waren in Bali, dat was het belangrijste! We konden meteen door met een dolfijtocht, we waren toch wakker: geweldig was het, honderden dolfijnen om onze boot bij zonsopgang: dat maakte ales weer goed.
Vandaag gesnorkeld en morgen gaan we verder met prive-chauffeur naar Ubud.

Groetjes
Jeroen en Desiree

• 13 Januari 2006 - 07:58

Tatty Maria Pronk:

Hallo Desiree en Jeroen,
    Op het kaartje te zien hebben jullie zoals jullie ook schreven een hele route afgelegd. Als ik het zo lees, nemen ze het niet zo nauw met de tijd. En ik begrijp dat jullie je aardig kunnen aanpassen. De zonsopgang lijkt me echt fantastisch. Dat heb ik ook zo ervaren op de berg van mozes in de Sinai.
    Wanneer komen jullie precies in Nederland aan?

• 13 Januari 2006 - 10:06

Pieterhoogervorst@wannadoo.nl:

wat een spannend verhaal, we genieten ervan

groetjes van marlene en pieter

• 13 Januari 2006 - 12:19

Marja:

Wanneer slapen jullie eigenlijk! Ik word al moe als ik het lees! Maar het is wel allemaal heel bijzonder en spectaculair!

• 13 Januari 2006 - 14:10

Wilfried:

I see, you are having a great time. I certainly would also prefer the sun... Ik wil je nog even laten weten dat we bij Kitty blijven slapen. Ik heb nog even gebeld als je begrijpt wat ik bedoel. Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn.
    See you soon,

Wilfried, Elaine, Loek & Sheena

• 16 Januari 2006 - 16:33

Neke Groenheijde:

welja,
    slapen doe je thuis wel weer ! Dat van dat bosje edelweisz; is dat het plaatselijke bijgeloof?

• 19 Januari 2006 - 15:31

Sanne:

Edelweisz brengt geluk en volgens mij is dat ook in Europa zo. In Europa is Edelweisz beschermd. Dus pa, doe het nooit in Europa. Anders krijg je boze (verstaanbare) mensen achter je aan. ;-)