Stinken - Reisverslag uit Delhi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Stinken - Reisverslag uit Delhi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Stinken

Door: Webmaster

26 December 2006 | India, Delhi

Delhi, 26 december 2006, 20.30 uur.

Beste mensen

Stinken doen we niet meer, aangezien we net schone kleding hebben kunnen aangetrekken....
De bagage bleek gisteren niet bij ons hotel bezorgd te zijn, dus zijn we vandaag zelf maar naar het vliegveld gegaan. Daar hoorden we, dat de douane de bagage had vastgehouden, dus we hadden anders heel........ laaaaaang moeten wachten. Toch was het niet zo eenvoudig om de bagage mee te krijgen, eerst de nodige papieren rompslomp bij British Airways en daarna bij de douane om een dagpermit te krijgen om het vliegveld op te mogen gaan en daarna de nodige paieren invullen om de bagage mee te krijgen. Suprise: uiteindelijk kregen we alles mee, zonder dat we maar iets hoefden uit te pakken. Als dit India is, wat staat ons verder nog te wachten????

In ieder geval hebben we ons ritje naar het vliegveld gecombineerd met sight-seeing: prachtige regeringsgebouwen, het Safdarjang's graftombe en restanten van een stad, Qutub Minar gebouwd door een moslimkoning, de India Gate ter gedachtenis van de dood van 90.000 soldaten tijdens de wereldoorlog en de bewaarplaats van de as van de gecremeerde Gandhi. Dit keer hebben we ons laten vervoeren per auto met chauffeur.

Eerlijk gezegd verveelt Delhi ons nog geen minuut, zeker omdat ons hotel zich midden in het oude Delhi bevindt. Elke minuut zien we weer een ander plaatje aan ons gezichtsveld voorbij gaan, zoals groenten vervoerd op handkarren die nog net niet omvallen van ouderdom, de uitstallingen van levenswaar met daarachter kleurrijke gesluierde vrouwen, mannen met tulbanden als hoofddeksel, koeien die bedelend langs de winkels eten vergaren. Ze doen niet onder aan de echte bedelaars, maar ook die zijn ons tot op heden erg meegevallen, afgezien van een enkele bedelaar met geamputeerd arm of been.

Vanmorgen hebben we uitgeslapen (althans getracht), maar het leven blijft hier door gaan ook 'snachts, geroep van mensen, getoeter van riskja's, het afbreken en opbouwen van kraampjes, tussen 24.00-5.30 neemt het even af, maar daarna barts het in hevigheid los.
Maar wat wil je in een stad met 13 miljoen mensen..

Dit is het weer. Morgen gaan we naar Agra per trein, slecht 3 uur reizen. Andere treinkaartjes waren al uitverkocht. De volgende keer wellicht per bus??

P.S. Vandaag de eerste regenbui gehad, ja we voelen ons hier echt thuis!!!

Groetjes
Jeroen en Desiree