Weer terug in Nederland - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland

Door: Webmaster

21 Januari 2007 | ,

Den Haag, 21 januari 2007, 23.00 uur

Beste mensen

Het zit er weer op. Gisteravond om 20.10 uur op Schiphol aangekomen, wederom zonder bagage! Maar goed nieuws: we hebben net bericht ontvangen, dat onze bagage vanavond alsnog op Schiphol is bezorgd.

Een terugblik: 4 weken India, een aparte ervaring, eerst dacht ik: Wat doe ik hier? De grote vieze steden, veel armoede, oude huizen, lawaai en de voortdurende stroom van inboorlingen die steeds opnieuw aan ons probeerden te verdienen.
Na een week opeens komt bij mij de omslag: het waarderen van de totaal andere cultuur, de vriendelijkheid van de bevolking, de prachtige monumenten zoals forten, paleizen en de Tai Mahal, de rust in de plaatsen Pushkar en Bundi, het binnen het fort van Jaisalmer kunnen verblijven, de woestijntocht van 3 dagen, wel spierpijn, maar verder puur genieten van de natuur vanaf de kameel, 's nachts slapen in de openlucht onder een zee van sterren, na 28 urige treinreis uitgerust aankomen in Varanasi, nog veel meer rust door de spirituele omgeving bij de heilige rivier de Ganges en als hoogtepunt met miljoenen pelgrims het heilige feest, de Kumbh Mela in Allahalabad bijwonen.
Ook de laatste dag in Delhi deed heel vertrouwd aan: bijkletsen met Bunty, de eigenaar van cafe Madan. Met weemoed kijk ik terug. Er is iets veranderd in mij.. een zekere rust ligt als een deken over mij heen. India: you can hate it, but I love it!

Ook namens Jeroen, die inmiddels ligt te mediteren op de bank na ons gezellige etentje met Sanne, Jannes en vriendin Anouk bij de Griek, waar wij ons tekort aan vlees weer hebben ingehaald.
Graag tot onze volgende reis..

Groetjes,
Desiree

• 22 Januari 2007 - 07:03

Henriette Faas:

Welkom thuis!!!

En Desiree,

Wat heb ik genoten van jouw verhalen, want je schrijft informatief maar ook heel beeldend. Misschien is het tijd om je verhalen te bundelen?

Zie:

www.uitgeverijdebrouwerij.nl

Met dank voor het delen van jullie ervaringen…

Dikke kus,

En tot snel!

XXX

Henriette

• 23 Januari 2007 - 20:55

Ineke G.:

wees weer welkom in de westerse wereld ; Email
    stapels rekeningen op de mat,weer aan de arbeid,telefoon,lekker liggend bedje, luxe douche en wasmachine.......
    wat waardeer je dat dan weer, hè
    Tot ziens met de foto's !

• 24 Januari 2007 - 12:38

Erik Van Den Berg:

Welkom thuis! Nu weer lekker bijkomen van jullie fantastische reis op jullie werk! Dank voor het delen van jullie reiservaringen, t was bijzonder allemaal! k Hoop jullie snel weer in levende lijve te zien/spreken!
    groeten erik.