Rust, relaxen, klaar voor het nieuwe jaar 2009!!! - Reisverslag uit Kochi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Rust, relaxen, klaar voor het nieuwe jaar 2009!!! - Reisverslag uit Kochi, India van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Rust, relaxen, klaar voor het nieuwe jaar 2009!!!

Door: Webmaster

31 December 2008 | India, Kochi

Kochi, 31 december 2008, 20.30 uur

Beste mensen

Terwijl Jeroen op gemak de vissers bij de ondergaande zon aan het bewonderen was en ik een fantastische beschrijving van onze laatste avonturen aan het opstellen was en de knop op verzenden had ingedrukt, werd dit achterhaald door… een stroomstoring.

Dus ff diep zuchten, Jeroen een poging laten doen om de historie op te halen- helaas lukte dat ook niet - dus met hernieuwde energie een nieuw verslag. Nu even wel wat korter en wellicht wat treffender…

Na een leuk gesprek met charmante Indiase parfumverkopers in Mysore, die ons op het hart drukten om vooral Ooty niet over te slaan… hebben we onze buskaartjes naar Kochi geannuleerd -kaartjes voor de minibus naar Ooty waren uitverkocht- daarom heen en weer naar de locale busstation gereden, (locale) buskaartjes gekocht om uiteindelijk toch de volgende dag in een minbus te belanden, die op het laatste moment werd aangeboden. Onze kaartjes van de locale bus hebben we laten zitten voor die 1 Euro, echter een uur later hadden we er al spijt van toen onze minibus met pech langs de weg kwam te staan. De bijrijder snelde met een riskja naar een volgende plaats, met monteur terugkomend en zowaar 3 uur later kon de minibus weer verder. Om de tijd in te halen reed onze chauffeur hard toeterend door het nationale park, waardoor we slechts 1 olifant hebben kunnen bewonderen. Na 46 haarspeldbochten kwamen we in Ooty aan, een drukke chaotische stad, hoog in de bergen, ook hier waren de toeterende auto’s en bussen ons gevolgd, maar de omgeving was perfect.
Met een plaatselijke gids zijn we de hilltribes gaan bezoeken : mannen in omslagrokken tot aan de enkels, vaak vanwege de warmte tot boven de knieen opgeknoopt, de vrouwen met zware vrachten op hun hoofd dragend: stenen poten gevuld met water of bossen met hout manouvrerend langs de smalle bergpaden op weg naar naar de kleine bergdorpjes met 3 tot 20 huizen. De berghellingen bedekt mee theeplantages, onderbroken door bomen, die de thee moesten beschermen tegen de zon en in de winter waren de theeplanten bedekt met bladeren tegen de..vorst.
Ja, ook wij hebben het er koud gehad: ‘s nachts beneden vriespunt , zelfs onze themohemden en 4 dekens hielpen niet tegen de kou en zeker het harde bed met een finterdun matras hield ons wakker.

Na 2 nachten zijn we naar Kochi vertrokken. We hadden geluk, gisteren hadden we de laatste kamer van Elite hotel, de latere gasten hebben op de grond in nabij gelegen guesthouses moeten slapen.
Het eiland Kochi, in provincie Kerala, zuidwestelijk India is erg populair, in Goa mogen geen party’s gehouden worden vanwege de bomdreigingen en daarom wijken alle toeristen uit naar Kochi!!
Het is hier super relax: bijna geen verkeer, alleen wat riksja’s, een echt backpackers paradijs. Gezellig keuvelen met anderen toeristen op de terassen of bij het ontbijt, daarna slenteren door de kleine straatjes, de vissers bekijken, die met hun bootjes of vanuit land met grote schepnetten vis proberen te vangen en daarna naar de plaatselijke cathedral: blauwe muurschilderingen, glas in lood ramen, teakhouten preekstoel.
We hebben gisteravond zelfs een danceparty meegemaakt met liveband; dat de toeristen op 2 handen te tellen waren, deerde me niet: we hebben kunnen dansen.

Vanavond gaan we naar de plaatselijke verbranding van de kerstman en vuurwerk..

We hopen, dat jullie ook een fijne jaarwisseling hebben en een goed begin van 2009.

Hartelijke groeten van het inmiddels 25 graden warme India.
Jeroen en Desiree.

• 31 December 2008 - 20:36

Trudy:

na een zeer koude winter efteling met alexander en olivier, nu lekker op de bank met al mijn geweldige ervaringen , genoten!!!!!jullie veel plezier en voorzichtig , lieve groeten ,trudyyyy

• 01 Januari 2009 - 01:17

Jaap De Koff:

De allerbeste wensen voor 2009.

• 01 Januari 2009 - 11:24

Kitty,Jack & De Kids:

Happy new year, het was gezellig in Engeland.Fijne vakantie verder, groetjes Kitty.

• 01 Januari 2009 - 21:33

Ineke G.:

beste wensen voor een avontuurlijk 2009 !
    Leuk dat jullie zo heerlijk relaxed hebben staan dansen ....
    Na Guido Weyers en Youp op tv. hebben wij heel kneuterig karaoke zingen gedaan (ook beetje ballorig..... - oorzaak drank )
    De naam Kerala komt me ook heel bekend voor van Sri Lanka...
    Ligt die provincie er tegenover ?

• 02 Januari 2009 - 11:25

Jannes:

Dat klinkt goed! ik zal het in mijn acherhoofd houden als straks mn kamertje sta te witten...

Goed 2009!

• 02 Januari 2009 - 23:43

Henriette:

Een geweldig 2009 toegewenst.

Maar dat kan ik wel aan jullie overlaten...!

Het begint alweer goed...

XXX

• 03 Januari 2009 - 13:20

Sandra:

Zo te lezen is jullie nieuwejaar goed begonnen, verder ook een fijn 2009! Veel, heel veel vuurwerk van jullie buren, heb het overleefd. Liefs Sandra

• 04 Januari 2009 - 21:36

Summer:

Hi Desiree & Jeroen,
    Hope you are having a great time and we wish you a Happy New Year for 2009.