Zieke Desiree in Miri - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Zieke Desiree in Miri - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Zieke Desiree in Miri

Door: Webmaster

30 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Miri, 30 december 2009, 21.40 uur

Beste mensen

Bedankt voor jullie vele reacties met daarin die mooie witte kerst in Nederland beschreven.
Aan Marjo en Bill: wat jammer dat jullie onze verhalen niet binnen kunnen halen: en dat in Singapore, je zou toch zeggen moderner dan daar kan het toch niet in Azie?! Leuk om jullie verhalen te lezen over de rest van jullie verblijf in Melaka, over het openlucht museum little Maleisia met oorspronkelijke woonhuizen uit verschillende delen van Maleisië, ook huizen uit de omringende landen, tja we hadden toch iets langer in Melaka moeten blijven..
Aan onze buurvrouw Sandra: ons huis is in goede handen, nu nog oud en nieuw trotseren!

Terwijl bij Jeroen de teen en alle andere plekken (dit keer was Jeroen geliefder dan ik!) genezen waren, dankzij een antibiotiumkuur, die we gewoon even bij de drogist konden ophalen, zonder een arts gezien te hebben, ben ik dan eindelijk ook gevloerd met (attentie: nu even niet eten!) waterdunne diarree aan de vooravond van oudjaar.
Ik vrees dat zowaar het vette eten bij de Mac Donald daar debet aan is, na een dag in de jeep en bus richting Miri door elkaar geschud te zijn geweest en geleefd te hebben op koekjes.
Maar met immodium achter de kiezen en wat droge toast en thee ben ik toch vandaag met Jeroen naar de Niah caves geweest: zij het wel met een extra lange rustpauze, waarin Jeroen met gevaar voor eigen leven op eigen houtje naar de beroemde tekeningen in de rotsen van de grotten is geklommen: dat deze helaas waren verbleekt, daar hebben we het maar niet over...

Jeroen is nu uit eten met Martin een Nederlander, die met zijn 57ste al met de VUT kon gaan en regelmatig een halfjaar aan het reizen is. Ik heb nog een poging gedaan om een klein stukje kip en wat bloemkool te eten, maar heb uiteindelijk de beide heren met gehele gegrilde kip, schaal met groenten en rijst en 2 gegrilde vissen achtergelaten.. wat een straf voor hun. Ik had in ieder geval een goed excuus om te gaan mailen..

Wat betreft oud en nieuwjaar.. nog een nachtje slapen en dan zullen we het beleven: met muggen, zonder oliebollen/sneeuwproblemen en zeker in warme temperaturen van 32 graden en wellicht zonder regen (al 2 dagen hebben we droog weer met veel zon!).

Rest me jullie namens Jeroen een heel goed Nieuwjaar toe te wensen!

Hartelijke groeten,
Desiree

• 30 December 2009 - 13:52

Olga:

/ Beterschap !!

Erg leuk weer om jullie avonturen te lezen !
    Veel plezier !!

• 30 December 2009 - 13:57

Jannes:

Sterkte Desiree en voor beide alvast de beste wensen!!

*is benieuwd naar de fotos

• 30 December 2009 - 16:15

Els En Ron:

Ik geniet weer mee met jullie avonturen. Volgens mij worden jullie steeds avontuurlijker. Wat jammer dat je ziek bent Desiree. Goed vasten en dan hopen dat de immodium de rest doet. Gelukkig gaat het met Jeroen wel beter. Wij wensen julie, ziek of niet, een heel fijne jaarwisseling toe. En ondanks dat je de fijne Hollandse oliebollen en vrieskou moet missen hoop ik dat er genoeg overblijft om een fantastische avond te hebben.

• 30 December 2009 - 21:06

Nico En Agnes:

hoi jeroen en desiree,ik heb de reis gevolgd,nico heeft ,n paar dagen in,t ziekenh.gelegen had ,n laag hb kreeg ,n liter bloed en onderzoeken om de oorzaak op te sporen en is nu weer thuis we wensen jullie ,n goede jaarwisseling.Is ,t daar eerder dan hier?agnes

• 31 December 2009 - 11:18

Carla Disseldorp:

Vervelend dat je ziek bent. Ik herinner dat ik indertijd in Nepal ook flink last had van darmklachten. Ik was ook een dag aan bed genageld. Wel fijn dat jij wel de energie hebt te blijven sightseeen.
    Vanavond gaan wij oud jaar vieren bij Marian, nieuwe vriend en Eric, gezellig.
    Het is hier het begin van een vorstperiode dus hopelijk wordt het schaatsen op natuurijs. Wie weet ligt het er nog als jullie terugkeren.
    Ik hoop dat je snel weer beter bent. Een hele gezellige jaarwisseling !
    Van harte beterschap

groetjes Carla

• 31 December 2009 - 13:37

An Theo:

Hoi
    laat het dan ook de vette hap van mac.maar nog een tip bij ons werkt cola erg goed en hebben nooit diaree probeer het maar gezellig om de verhalen te lezen in de temparaturenvan min 2 en bij jullie 32 je krijgt het er warm van.
    nog veel reis plezier en gezond eten met cola.

• 31 December 2009 - 16:27

Jaap:

het is hier ijzig koud. brrrr.Geniet van de warmte daar. wens jullie het beste voor 2010 vooral gezondheid

• 02 Januari 2010 - 08:11

Bart En Angela:

Hallo Dees en Jeroen,

Voor jullie een heel goed 2010 gewenst. De start is in ieder geval al heel bijzonder. Geniet nog van jullie vakantie.
    In Nederland ligt weer sneeuw.

• 03 Januari 2010 - 15:36

Sandra:

Oud en Nieuw zijn rustig verlopen althans hier. Nog een week even genieten! Desiree jij hebt nooit wat maar gelukkig is deze ziekte na 24 uur over. Dus beterschap en tot ziens Sandra