Een dag met de locale bus vervolg. - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Een dag met de locale bus vervolg. - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Een dag met de locale bus vervolg.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2011 | Ethiopië, Lalibela

Het is een gedrang bij de deur van de kapotte bus, men vecht zelfs met elkaar om de bus in te komen. De conducteur duwt de mensen hardhandig aan hun hoofd weg en schreeuwt, terwijl de chauffeur bezig is aan de reparatie.
Er worden vele kaartjes vanuit de bus naar de omstanders gesmokkeld.
We horen steeds andere verhalen: het gaat lukken met de bus en een uur later: er is een onderdeel onderweg.
Jeroen doet een paar pogingen om ander vervoer te regelen: een auto met chauffeur en 2 westerlingen stopt. Jeroen hoort ze heel bekakt zeggen: we kunnen slechts 1 persoon meenemen. Een andere bus wil ons voor extra betaling meenemen: als we ons in die bus gewurmd te hebben, horen we dat de bus maar tot de volgende plaats rijdt.
Inmiddels is het 18.00 uur geworden: dan wordt ons een nieuw aanbod gedaan: een prive auto wil ons wel brengen: 350 birr = 15 euro. Blijkt het een grote moderne toeringcar te zijn en dat voor ons alleen!!
Binnen 10 minuten zijn we bij onze bestemming: Gorgora. Vanaf het centrum is het 500 meter lopen naar de camping van het Nederlandse stel Tim en Kim, die 3 1/2 jaar geleden dit hebben opgebouwd uit het niets: toegangsweg, een aantal huizen, prachtige planten, uitzicht op het meer en vooral zo'n relaxe sfeer.
Na een hartelijk begroeting door het Engelse stel, die tijdelijk het beheer hebben i.v.m. vakantie van Tim en Kim, nuttigen wij een drankje en laten wij ons verwennen met heerlijke gebakken vis en pasta door Jane.
Ik neem een koele buiten douche en bewonder de vele sterren in heldere hemel.
Als ik me ven later in de tent neervlij op het matras met frisse lakens en dekens en de vogels om me heen hoor, ben ik voor even de burit vergeten.

Helaas hebben we kort kunnen genieten van de rust, de volgende dag konden we een lift terug krijgen naar Gondar van 2 Nederandse mannen, die al een maand vanuit Nederland aan het reizen waren met hun jeep: binnen 1 1/2 uur waren we terug in Gondar!

De tijd vliegt: we hebben 3 dagen in Lalibela met het grote Tim Kat festival erop zitten. Het is hier geweldig, geen tijd meer om hierover te schrijven, mijn traditional diner Injera (pannekoek met saus en groete) staat al klaar..

Morgen vliegen we naar Addis Ababa en gaan dan met een jeep en chauffeur naar de Omovallei.

Ook namens Jeroen,
hartelijke groeten
Desiree

  • 21 Januari 2011 - 09:52

    Rehanna:

    Typisch afrika,wat jullie allemaal meemaken,wel heel erg stoer.Mijn zus en zwager zitten momenteel in India[ Kerala] en er komt mij zoveel bekend voor door jou album.genieten jullie lekker en tot mails.rehanna en jan

  • 21 Januari 2011 - 20:02

    Jannes:

    Zo jaloers dat ik zelf maar een reisje Colombia ga boeken :) Veel plezier nog!

  • 23 Januari 2011 - 09:28

    An Theo Haarlem:

    hoi
    dat is pas reizen je maakt wat mee dus heb je ook wat te vertellen,geweldig.
    wij hebben ook een keer panne gehad in vietnam ik pak gewoon mijn camera op en blijf in de buurt er is altijd wel wat te zien.
    het duurde3uur en hebben de mooiste ondergang van de vacantie mee gemaakt.
    veel plezier en neem vele verhalen mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Lalibela

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 84282

Voorgaande reizen:

27 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: