May I help you - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van jeroendesiree - WaarBenJij.nu May I help you - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

May I help you

Door: Webmaster

14 Januari 2008 | Myanmar, Pathein

Pathein, 14 januari 2008

May I help you?, stond op de gevel van het politiebureau. Vol verwachting liepen we naar binnen, om aangifte te doen van schoenendiefstal bij de Pagoda. Al snel waren we er achter, dat dat het enige Engels is, wat de totale politie macht hier in Pathein beheerst. Na enige uren gehoord te hebben, "Please wait", kreeg Desiree van een officier nieuwe sandalen.
We begrepen, dat ze het hele gebied rond de pagode aan het uitkammen zijn naar de bergschoenen van 170 dollar, ongeveer 4 maandsalarissen hier.

De rest van de verhalen (inmiddels gezond op het strand liggen etc)komen nog wel, aangezien we nog terug moeten naar het politiebureau om te horen of ze de schoenenmaffia hebben kunnen oprollen.

Op 16 januari rond 13.30 uur hopen we (met schoenen aan) weer op Schiphol aan te komen met vluchtnummer LH 4676.

Groetjes
Jeroen en Desiree

• 14 Januari 2008 - 12:20

Kirsten En Frank:

Geniet van jullie laatste dagen, en denk vooral nog niet aan NL

Kirsten en Frank

• 14 Januari 2008 - 15:21

Marja De Man:

Dus het zit er bijna op jullie reis! Zonder schoenen terug vrees ik, want als ik die maffia was en ik had schoenen gejat die zoveel waarde vertegenwoordigen. Tja. Dan verstopte ik ze voorlopig. Wel goed balen natuurlijk, maar wel weer een avontuur. Goede vlucht terug!

• 14 Januari 2008 - 23:31

Agnes En Nico :

Heel vervelend je schoenen gestolen,dus geen bergen meer in voorlopig.maar geniet nog maar de laaste dagen.Als we niets meer van jullie horen,een heel goede reis en behouden aankomst.Groetjes Nico en Agnes