Weer veilig thuis - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis

Door: Webmaster

17 Januari 2009 | ,

Den Haag, 17 januari 2009

Na Manderai wilden we met de slaaptrein naar de miljoenenstad Bangelore.
Alleen even een treinkaartje regelen: een uur in de rij voor een aantal loketten, dit keer wachtte iedereen op zijn beurt. We kregen een voorlopig kaartje en het advies om ons bij de hoofdmanager op de 1ste verdieping te melden: een aardige moslimdame, die ons gekookte rijs met groente op een palmblad van een nabijgelegen tempel aanbood. We moesten ons de dag daarop om 19.00 uur bij haar melden en kregen onze definitieve slaapplaatsen toegewezen.
Na een onrustige nacht in de trein- er zijn blijkbaar Indiase mensen, die geen slaap nodig hebben- kwamen we om 7.00 uur in Bengelore aan, onze bagage op het station achterlatend.

Dit keer haalden ons record om binnen 1 dag de miljoenenstad Bangelore te doorkruisen, deels met tuktuk en deels met een georganiseerde toer in minibus, waarbij we het paleis op afstand bewonderden en de verdoorde botanische tuin na een half uur verlieten.
Echter het technisch museum was een eye-opener: alle wetenschap rond de techniek werd via spelletjes uitgelegd: erg leuk en leerzaam.

Verrassend om de volgende dag zondag 11 januari het 30 graden warme India in te ruilen voor Brussel -5 graden, waar we om 8.30 uur een tussenlanding maakten.
Een paar uur later stapten we in de cityhopper van KLM, die in volle vaart de start moest onderbreken.. een meeuw was tegen de voorkant van het vliegtuig aangevlogen. Een check wees uit: geen schade en konden we onze reis vervolgen naar Amsterdam.

Met de interliner (bus) naar onze auto op onze haven in Leimuiden: we voelden ons meteen thuis: het oer hollandse landschap met molens, de Westeinder plas bevroren, overal schaatsende mensen en dit keer boten op grote schaatsen, die met de wind in de zeilen binnen enkele seconden naar de overkant scheerden.

We waren nog maar net in ons huis in Den Haag aangekomen, toen vrienden ons met erwtensoep stonden op te wachten. Ja, er gaat toch niets boven ons kikkerlandje Nederland.

Inmiddels ben ik (Desiree) afgelopen maandag aan het werk gegaan; Jeroen heeft nog 2 weken rust en denkt alvast na over onze volgende reis..

Hartelijke groeten van
Jeroen en Desiree.

• 20 Januari 2009 - 19:51

Ineke G.:

Knap hoor ! Hoe jij dat kunt het overschakelen van zo'n indrukwekkende reis en dan thuis meteen weer aan het werk.....ik zou meer van het type Jeroen zijn (1 of 2 weken om het allemaal te verwerken in alle rust)