Denpasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Denpasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Denpasar

Door: Desiree

14 December 2012 | Indonesië, Denpasar

'Can I help you?' Vanaf het moment dat we de eerste stap op Balinese grond zetten, worden we al begroet door een diepbuigende man. 'Good price, gpod car!' Jeroen is in zijn nopjes: het is een chevrelet! Onze chsuffeur doet alof hij koninklijk bezoek vervoerd, duwt zich tussen het verkeer en zowaar hi krijgt overal voorrang. Nog geen 40 minuten later krigt hij iets in zijn hand gedrukt van de eigenaar van onze homestay Julia 1 en kunnen wij ons installeren in onze kamer met ventilator, geen overbodige luxe met in de avond nog temperatuur van 28 graden, terwijl het net daarvoor een uur lang flink had geregend! Bij het restaurantt van de buren sate met goente, echter zonder rijst, want die was op: hoe is dat mogelijk met de tallpze rijstvelden op Bali? Jeroen is inmiddels wakker geworden na zijn middagdutje, ik ben nog super fit na mijn eerste duik in het zeewater. Ik sluit nu af, want we gaan uit eten met een Nederlands echtpaar, die 3 maanden aan het trekken zijn. Ja, je hebt altijd een baas boven baas...

• 14 December 2012 - 12:20

Olga:

Heerlijk, Bali !

Geniet !!

Aanrader om naar Padangbai te gaan.

Dorpje met baai met vissersbootjes.
    Daarachter heb je black beach en aan de andere kant achter de berg, white beach.
    Padangbai ligt er tussen in.
    White beach is prachtig !!

Namasté Olga

• 14 December 2012 - 14:06

Marja:

Hallo Desiree en Jeroen,

Ben nu al jaloers van wat er nog komen gaat. Eens ooit zal ik die kant ook op gaan, dus we zullen het maar zien dat jullie alvast de leuke plekken aan het opzoeken zijn, zodat ik later weet waar ik moet zijn.
    Alleen ik zal dan Biak nog even bekijken.
    Ik wacht vol spanning op jullie volgende verhalen.

Fijne Kerstdagen en een goed en gezond 2013. Kom heel terug.

Marja

• 15 December 2012 - 12:08

Anesnico:

Hoi Jeroen en Desiree,Jullie start was al goed.Wij wensen jullie een heel fijne vakantietoe.We hopen deze reis ook eens te doen,maar dan moet het wel met een mobile ventilator ha ha ha.Agens en Nico

• 15 December 2012 - 13:40

Martin:

Ha Desiree en Jeroen,
    Heerlijk om op Bali te zijn hè? Tip: vraag bij de VVV waar- en wanneer er een krematie plaatsvindt. Men vindt het het een eer wanneer je daar als Belanda interesse toont in hun kultuur en als je tot het einde blijft wordt je uitgenodigt om een hapje mee te eten.
    Geniet met volle teugen en hati hati,
    Martin

• 16 December 2012 - 12:57

Jaap De Koff:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En nu maar genieten. Wens jullie een paar hele fijne weken.

Groetjes van Jaap