Relaxen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Relaxen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Relaxen!

Door: Webmaster

05 Januari 2006 | Indonesië, Batavia

Pangandaran, 5 januari 2006

Beste mensen.

Ons bezoek aan Bandung is voorbij gevolgen. Eerst een bezoek aan 1 van de vele vulkanen: tot aan de krater gekomen, daarna zwavelkristallen bewonderd, theeplantages doorgelopen en als afsluiting: heerlijk relaxen in de warmwaterbronnen, waar de zwavelstoom vanaf kwam. Of het gezond is weet ik niet, maar ik kwam er helemaal tot rust. En Jeroen.. die heeft voor het eerst gezwommen!
De volgende dag om 5.15 uur opstaan, want we zouden door de shuttlebus (toeristenbus van hotel naar hotel) opgehaald worden. Het was 2 x zo duur, maar je werd wel bij je hotel/ guesthouse afgezet: geen onderhandeling over prijzen, geen duizenden stops onderweg, maar binnen 6 uur op de plaats van bestemming: Pangandaran, een vissersplaatsje aan zee.
Uiteindelijk werden we 1 uur later opgehaald en hadden 1 grote stop onderweg, maar om 13.00uur konden we ons op het strand neervlijen… echter er ontbrak nog 1 ding: de zon. Sinds we in het plaatsje binnenreden regende het er en dat bleef zo tot ‘s avonds laat.
Ja, wat kan je dan doen als tijdverdrijf: uit-eten gaan. Het Indonesische eten was er fantastisch en we namen beiden nog een drankje op de goede afloop: ik was voor het gemak vergeten, dat een likeurtje 2 keer zo duur was, dan in Nederland..maar het smaakte me prima, na al die regen.
Vandaag hadden we meer geluk: de zon was er en na de bedrijvigheid van de vissers te hebben bewonderd en in de zee gewommen te hebben, gingen we op pad met de fiets. Gewoon, de grote weg vermijden en over modderige weggetjes, tussen rijstvelden en huisjes door, kwamen we bij een feest aan: het was een bruiloft: we werden vriendelijk uitgenodigd, meegegeten, gedronken, gepraat en naar de life-muziek geluisterd. Heel gezellig.
Jeroen zit nu een boekje te lezen: onze plannen voor morgen zijn eindelijk rond (er is zoveel te zien), het wordt Yogyokarta. Wel een lange reis, per bus en boot (als die nog vaart) en bus.
Inmiddels is de eerste tropisch regenbui gevallen, maar het is nu weer droog.
Van Jannes hoorde we trouwens dat Oost-Java was ondergelopen door de aanhoudende regen. Dat klopt: het plaatsje Jember was getroffen, 400.000 huizen zijn ondergelopen en verschillende doden. De wegen zijn daar op dit moment onbegaanbaar. Nu maar hopen, dat we over een week daar wel over heen kunnen…

Hoe is het in Holland? Sneeuwt het of is het alleen koud? Wellicht worden jullie van onze verhalen wat warmer, want de temperatuur komt hier niet beneden de 25 graden.

Groetjes
Jeroen en Desiree

• 05 Januari 2006 - 11:14

Tatty Maria Pronk:

Hai Jeroen en Desiree,
    Het is hier behoorlijk koud en het wordt nog kouder, maar binnen is het lekker. Verder is het grijs weer. We hebben geen last van modderige wegen. Het is goed dat jullie net niet op oostjava begonnen.

Verder valt hier weinig te melden, dan dat ik zit te werken aan m'n bureau.
    Hoe hebben jullie mailcontact? Via je laptop of internetcafe?

Groetjes
    Tatty ook namens Theo

• 05 Januari 2006 - 12:49

Erik Van Den Berg:

t is hier echt Hiollands winterweer, koud en grijs, maar door jullie verhalen zie ik wel het zonnetje hoor. Jullie nog een heel gelukkig en gezond 2006 toegewenst hé! Geniet van al dat moois om jullie heen! Tot snel, Erik.

• 05 Januari 2006 - 19:46

Dita:

Hallo fijn dat jullie zo veel zien en meemaken. Helaas ben ik geveld door een virusinfectie dus mijn jaar begint minder goed. Maar ik zie uit naar jullie verdere berichten. Nog heel veel te zien merk ik. Ik zou zeggen tot jullie volgende bericht.Liefs Dita

• 06 Januari 2006 - 20:08

Geert:

is dat discotje nog in pangangdaran. have fun in the big city en hollandse haven???
    beware off the tommy boys (travooooos dus) en salamat jalan

• 08 Januari 2006 - 19:01

Ineke En Hans:

Hallo dees en Jeroen,
    Wij zijn net terug uit La Palma en vinden het heel leuk om al 3 van jullie reisberichten te vinden tussen al die andere Emailshit.
    Zoals vanouds zijn jullie het nieuwe jaar 2006 avontuurlijk ingestapt.Ook wij hebben 2006 vanaf ons terras vd. casita met uitzicht op palmbomen en zee met een freixenet in geluid.Gemiddelde dagtemperatuur 20¤ zeewatertemp. 18¤.Op La Palma ook vulkanen.Altijd weer een indrukwekkend natuurverschijnsel,hè ?
    Veel reisplezier nog verder en.....tot het volgende bericht. ADIOS !

• 09 Januari 2006 - 12:56

Tita & Dick:

Vanmorgen om 05.30 uur terug gekomen na 8 wken Australia, wel nu en dan de site bekeken, is erg lastig in de outback, ga er de komende dagen echt voor zitten.
    Groetjes,
    Dick

• 09 Januari 2006 - 13:49

Sandra Wil:

7januari Dag Buurtjes, Leuke dingen zien en doen jullie. Veel regen bij jullie, was op de t.v. ondergelopen dorpen, onverwachte tropische buien werd er bij gezegd. Ik heb zojuist uit jullie keuken een groot mrd mrrgrpikt voot Wil die erwtensoep wil maken!! Ons mes stuk!. Veel plezier nog warm water is goed voor alles Jeroen!! Saandra