Penang, laatste dag... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Penang, laatste dag... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Penang, laatste dag...

Door: Webmaster

10 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie, Penang,10 januari 2010, 15.42 uur plaatselijke tijd.

Beste mensen

Het zit er weer op, vandaag nog een bliksembezoek gedaan aan Georgetown op het eiland Penang: prachtige koloniale gebouwen,clocktower, fort: dit keer van de buitenkant bekeken, omdat er vanwege de zondag veel was gesloten, dus het goedkoop shoppen zit er niet meer in, al hoewel.. Jeroen is al een half uur weg...

Vanuit Sandokan (jungle met riviertocht) zijn we op 4 januari vertrokken naar KK, onderweg nog even van de hotspring genoten, dit keer moesten we de badkuipen zelf vullen met het bronwater. Heerlijk verfrissend, nadat we canopywalk hsdden gedaan en we via verschillende loopbruggen boven de toppen van de bomen ons moesten begeven.

Met de longdistance bus (ook deze keer zat de bus vol, maar wisten we toch een plaatsje te krijgen) naar KK.

Een dagje snorkelen, een dagje naar Kadut (noordelijkste punt van Borneo) om de longhouses te bezoeken, dit keer konden we een prive jeep regelen bij een Maleisische man die net naar zijn woonplaats Kadut terugging na een vakantie.
Terug een lift gekregen van een hele aardige jongen, die vis vervoerde voor zijn ook (de vislucht was nu even geen probleem), via een dorpje op palen, dat alleen via een boot te bereiken.
De volgende dag om 7.00 uur zaten we al weer in het vliegtuig naar Penang, daar heb ik me gewaagd aan het parasailen en Jeroen op de waterscooter en chillen aan de beach: het echte vakantiegevoel!

Een dagje en nachtje naar Langkawi met de motor het eiland bekeken en gisteravond weer naar Penang.

Ja , nog 5 minuten en dan worden we naar het vliegveld gebracht om terug naar Nederland te komen, via Singapore: morgen rond 6.30 uur zijn we weer thuis.

Tot de volgende reis.. we denken aan Bolivia...

Groeten
Jeroen en Desiree

• 10 Januari 2010 - 09:47

Henriette:

Wouw, jullie hebben veel gezien en beleefd en zitten inmiddels in het vliegtuig op de weg terug!

Welkom thuis!

Hopelijk heb je nog een paar dagen voor je weer aan de slag moet?

• 10 Januari 2010 - 14:05

Tonny:

Hoi Luitjes,
    Wat gaat dat snel.Jullie zijn nu onderweg en zien vast een heel mooi Nederland als je aankomt.Heerlijke verhalen en ik bel jullie graag een dezer dagen,Bedankt en lieve groeten

• 10 Januari 2010 - 16:20

Ineke:

Penang, Langkawi.... dat klinkt mij bekender in de oren.
    Leuke afsluiting van deze wederom avontuurlijke reis : heerlijk parasailen / waterscooteren.
    Zet bij aankomst in Ned. wat op je hoofd om je oren te beschermen ! Het is dit weekend snijdend koud hier.
    Tot bels / mails

• 10 Januari 2010 - 19:19

Jaap:

wens jullie een goede vlucht terug. zal niet meevallen vanuit de warmte in de kou.

• 11 Januari 2010 - 12:33

Marja:

Wat een avonturen heb ik weer gelezen! En de volgende plannen zijn er al!. Voorlopig: welkom thuis in de sneeuw!

• 11 Januari 2010 - 23:11

Nico En Agnes:

welkom thuis het zit er weer op voor jullie en veel gezien en genoten ,Wij gaan woensdag naar Teneriffe we zijn de kou zat hier.wat zullen jullie aan de kou moeten wennen Tot spoedig ziens.groetjes