Voorbereidingen Ethiopië - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Ethiopië - Reisverslag uit , van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Ethiopië

Door: Webmaster

07 Januari 2011 | ,

Den Haag, 7 januari 2011
Beste mensen
We zijn al weer aan de vooravond van onze reis naar Ethiopië gekomen. Iedereen heeft ons al gevraagd, wat moeten jullie daar in vredesnaam zoeken? Inmiddels hebben wij ook onze twijfels. Uit allerlei verhalen en reisgidsen blijkt, dat een half jaar van te voren het hotel/guesthouse gereserveerd moet worden. Via de mail was het onmogelijk om te boeken: alles vol of tegen belachelijke prijzen 100 doller per nacht, met name in Lalibela waar "het Timkat festival" plaatsvindt. Maar via website Lonely planet Thorn tree heb we een maatje gevonden -Alexander uit Bulgarije-, met hem trekken we op halverwege onze reis, o.a. het bezoeken van de OMO vallei met het Mursi volk. Hij heeft een 3 persoonstent geregeld en wij nemen voor het eerst slaapzakken en matrassen mee. Nu nog kijken waar we de tent kunnen opzetten: waarschijnlijk belanden we tussen de pelgrims. Dit wordt echt afzien!!
Maar zover is het nog lang niet.
Vannacht vertrekken vanuit Den Haag om 3.30 uur richting Schiphol. Onze vriend Jaap brengt ons weg. Om 21.00 uur hopen we in Ethiopië aan te komen.
Onze eerste slaapplaats in de hoofdstad Addis Abeba hebben we op de valreep toch kunnen regelen: zowaar bij een Nederlander met een heuse kroeg Wim's Holland House en ....bitterballen.
Hierbij de link http://www.wimshollandhouseaddis.nl/home/1
Wordt vervolgd.
Jeroen en Desiree

• 07 Januari 2011 - 14:39

Jannes:

Gelukkig hebben ze ook erwtensoep, veel plezier!!

• 07 Januari 2011 - 17:29

Robert En Bart:

Hallo Jeroen en Desiree,

Wij wensen jullie, ondanks de twijfels, een fijne, spannende vakantie. Pas goed op julliezelf en kom heelhuids weer terug. Wij zullen jullie belevenissen volgen.

groeten,

Robert en Bart
    Hoeksestraat 3
    4721 AB Schijf

• 08 Januari 2011 - 10:13

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 08 Januari 2011 - 10:18

An Theo Haarlem:

hoi
    Zeker spannend Wat jullie gaan doen,maar elke vacantie is wel een uitdaging deze zeker
    WIJ wensen jullie een hele veilige en inspirerende reis pas goed op mekaar en bij twijvel stop.
    veel succes.

• 08 Januari 2011 - 13:21

Suuz:

Wauw klinkt als 'n spannend avontuur dat jullie tegemoet gaan!! Heel veel plezier en hou je aan reisspelregels daar, dan komt 't vast allemaal goed. Ik ga weer meegenieten van jullie verhalen! ;-)

• 08 Januari 2011 - 16:49

Jack En Hanny Datema:

Hallo Jeroen en Desiree,

Jullie als ervaren reiziger redden jullie het wel!! Wij hebben inmiddels wel positieve verhalen gehoord over Ethiopië. Veel succes daar!
    Wij vertrekken volgende week maandag naar Zuid Afrika.
    Zien jullie half maart?

Groet, Hanny en Jack

• 09 Januari 2011 - 18:37

Jeroen En Desiree:

We zijn veilig in Ethiopie aangekomen!

• 09 Januari 2011 - 18:37

Jeroen En Desiree:

We zijn veilig in Ethiopie aangekomen!