Ethiopie, real backpackers in Addis Ababar !!!!! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Ethiopie, real backpackers in Addis Ababar !!!!! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Ethiopie, real backpackers in Addis Ababar !!!!!

Door: Webmaster

09 Januari 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Addis Ababa, 9 januari 2011
Beste mensen
We zijn nu 1 dag in Ethiopie, maar het lijkt al weken.
Onze reis leek zo voorspoedig te verlopen ‘s avonds was alles al gepakt, ‘s nachts op tijd weg (zelfs zo vroeg, dat we een kopje koffie bij benzene station gedronken hebben, om de tijd te doden:een luxe problem, want we wilden Jaap niet te vroeg van zijn bed lichten om ons naar Schiphol te brengen), ‘s avonds kwamen we om 20.45 uur in Ethiopie aan, een kwartier eerder dan gepland.
Echter bij het ophalen van onze rugzakken na aankomst, bleek er 1 te onbreken, inclusief slaapzakken en matrassen!! We mochten na lang wachten een bonnetje invullen en de volgende dag om 8.00 uur zou de baggage met de eerste vlucht nagezonden worden. Ze hadden al een mail gekregen, dat mijn rugzak in Frankfurt was blijven staan. Ik kon het niet geloven: de gigantisch grote gele omzak met inhoud: dat men daaroverheen had gekeken!!
Met taxi verplaatsten we ons naar Holland House: het was alsof we Nederland niet uit waren geweest: alles in het oranje, met de roodwitblauwe lijnen. De Ethiopische vrouw van de eigenaar Wim begroette ons hartelijk. Ze was blij dat alles goed was met ons: de door haar gezonden taxicfauffeur had 2 uur op ons staan te wachten en was weggegaan. Helaas voor ons, want nu kostten ons de taxirit het drievoudige: 12 dollar.
Na wat drankjes in de bar gingen we naar onze kamer. Willen jullie kaarsen, vroeg Rachel ons. Ach we gaan toch zo slapen. Een minuut later was het donker: hebben we toch nog maar om de kaarsen gevraagd. Het was inmiddels 4 graden. Op ons verzoek kregen we een extra deken en stoer dat we waren sloegen we het aangeboden kacheltje af: midden in de nacht werden we wakker van de kou: ja, hadden we nu onze slaapzakken maar.
Vandaag de wekker gezet, want bij het onbijt zouden alle Nederlandse backpackers van de omringende compounds komen en wat extra info was voor ons erg welkom. Er was een stel, dat al een paar jaar met hun motor aan het trekken was: 1 motor had technische problemen en na 2 weken in Addis Ababa wachten op een onderdeel uit Nederland, konden ze vandaag verder. Een ander stel had zich 3 jaar geleden gevestigd in Gorgera in Ethiopie met een camping en was nu voor het eerst vakantie aan het houden met hun ouders: echter door pech aan hun jeep en de verlate kerstdagen op 5 en 6 januari -geen reparatie mogelijk- zaten ze vast in Addis.
Grote bewondering had ik voor het stel, dat helemaal vanuit Nederland met een busje inmiddels tot Addis Ababa was gekomen! Ja, dachten wij al avontuurlijk te zijn..
Een hele happening waarbij we de 66 jarige Wim ontmoette: de eigenaar van Holland house. Hij liet ons de drie andere compounds zien en was (net als zijn vrouw) heel behulpzaam met bellen naar het vliegveld en goedkope taxi regelen (inclusief het onderhandelen!!).

Inmiddels is mijn rugzak en toebehoren terecht: binnen 10 minuten stonden weer buiten het vliegveld. Voor onze telefoon hebben we een Ethiopische simkaart met nieuw tel nummer: 06-22114743.
Om nog wat van de cultuur mee te krijgen zijn we vanmiddag door het National museum heen gerend en hebben we gekeken naar Lucy, op 3 jarige leeftijd overleden, 4 miljoen jaar oud!! Na een uur lopen onder 29 graden temperatuur hebben we bij Holland House nagepraat en nasi sate gegeten. We gaan zo slapen om morgen fit te zijn voor de bus van 4.30 uur naar Bhadar! Daarna via Gondar naar Lalibela.
Voorlopig geen bericht meer, want niet overal is internet en anders is het er heel traag...
Hartelijke groeten
Jeroen en Desiree

• 09 Januari 2011 - 19:17

Toeval bestaat niet!
    Exact nu je bericht in mijn mailbox valt begint op tv een lange documentaire over Ethiopie, dus ga ik eerst kijken en daarna je verslag lezen.

• 09 Januari 2011 - 19:26

Olga:

Heerlijk !! Die belevenissen..
    Ik ken dat 1 dag lijkt weken.. Haha.
    Ontzettend veel plezier !!

Zelf net terug uit Nepal.. Weer indrukwekkend en geweldig !

• 09 Januari 2011 - 21:15

Henriette:

Net dus eerst de film over Ethiopië op tv gezien (inclusief de oeroude Lucy) om de sfeer al vast te proeven, en nu je verhaal gelezen. Pech was dat met die rugzak, maar dan nu genieten... Heel veel plezier!

• 09 Januari 2011 - 21:22

Henriette:

Je gelooft het niet: nog geen uur later alweer een programma over Ethiopië op tv. Nu over kinderhandel :-(
    Dat is toch bizar...

• 09 Januari 2011 - 22:28

Jaap:

Fijn dat de reis voorspoedig is geweest
    Jammer dat het even mis ging met de rugzak. Gelukkig is die weer terrecht. Wens jullie fijne vakantie.

Groeten

• 10 Januari 2011 - 14:02

Sandra:

Jullie zijn nu onderweg het grote avontuur tegemoet, hoop dat jullie de reismaatjes ontmoeten. Heb ook de documentaire over kinderhandel gezien in Ethiopië. Hier alles rustig (het weer) en het thuisfront. Veel plezier Sandra

• 10 Januari 2011 - 14:04

Janneke Heederik:

Hoi Jeroen en Desiree,

Ik heb jullie leuke verslag doorgekregen van Henriette en ik heb mij ook aangemeld om de volgende berichten te ontvangen.
    Ben erg benieuwd.
    Lieve groetjes van Janneke

• 10 Januari 2011 - 15:33

Marja De Man:

Ik vind het super avontuurlijk. Jullie heb echt lef en zullen vast weer bijzondere dingen gaan zien en meemaken. ik vind het superleuk om de berichtjes te lezen.!!

• 11 Januari 2011 - 10:58

Rehanna:

Stoere vak.gangers!! wel een stoer begin.
    Neem het allemaal met een korreltje zout,want alles komt op z'n pootjes terecht.Hier is het weer knudde.heel erg veel regen en gelukkig verlopig geen sneeuw meer.Dat jullie het koud hebben gehad?haha.Ben benieuwd naar jullie verdere reis.Groetjes Jan en Rehan.

• 13 Januari 2011 - 16:24

Trudy:

wat fijn snel van jullie te horen. na de rugzak die niet meegekomen was, nu alles goed?had al eerder berichtje gestuurd, maar die was niet verzonden. geniet maar wees erg voorzichtig,ik ga nu kaarten, groetjes Trudyyy