Nog een (kort) nachtje slapen voor Ecuador - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van jeroendesiree - WaarBenJij.nu Nog een (kort) nachtje slapen voor Ecuador - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van jeroendesiree - WaarBenJij.nu

Nog een (kort) nachtje slapen voor Ecuador

Door: Desiree Janssen

31 December 2015 | Nederland, 's-Gravenhage

Den Haag, 31 december 2015, 00.56 uur

De kerstspullen zijn opgeruimd en de laatste zaken zijn onder het genot van een drankje besproken met buurvrouw Sandra, de oppas voor ons huis. De pillen tegen hoogteziekte hebben we ingenomen.
Blij kijk ik naar onze ingepakte rugzakken. Wat kan er nu nog mis gaan voor onze vakantie naar Ecuador en de Galapagoseilanden?

Begin december zijn we al achter de computer gaan zitten om de reservering te maken voor de eerste nachten in een hotel in de stad Quito.
'Met dit hotel zit het wel goed: in het veiligste gedeelte van Quito en ze spreken er vier talen. Ontbijt inbegrepen. Shuttledienst van het vliegveld naar hotel. Wel zo relax op oudejaarsdag, nietwaar?' Jeroen kijkt me verwachtingsvol aan.
Op 15 december krijgen we via de mail de bevestiging van ons hotel Sakti hostal B&B: 'Su pedido de reserva es aceptado para la fecha indicada, si encuentra cerrado a la hora de llegada al hostal nos timbra para atenderle de inmediato.
Gracias por preferirnos.'
Het klinkt mooi: gracias, maar komen ze ons nu ook afhalen van het vliegveld? Laten we maar voor de zekerheid nog maar een mailtje sturen. Geen bericht.
Zullen we nog een keer alle gegevens van ons hotel op internet bekijken? We komen in een stroom van slechte recensies: de eigenaar zie je nooit, geen douche op de kamer, ontbijt krijg je niet op zondag.
'Jeroen, Nieuwsjaarsdag en zondag 2 januari kunnen we dus vergeten, blijft alleen de zaterdag over om van zo'n gezond ontbijt te genieten, want ze hebben alleen vegetarische gerechten.'
'Ik hoop wel dat ze een warme douche hebben, want daar in de bergen is het overdag maar 4 graden.'

De wekker is gezet: 4.45 uur. Eén geluk hebben we: onze transfer naar Schiphol is geregeld, onze vriend Jaap brengt ons. Met de rest zal het ook wel goed komen.

Groetjes
Desiree
(ook namens Jeroen die al een half uur geleden is gaan slapen)

• 31 December 2015 - 09:44

Jannie:

Maak er een mooie reis van! Lekker genieten.

• 31 December 2015 - 10:00

Irene:

Veel plezier!

• 31 December 2015 - 11:50

Henriette:

Heel veel moois gewenst!

• 31 December 2015 - 12:01

Ineke:

Goede reis en een fijne jaarwisseling gewenst !

• 31 December 2015 - 15:09

Gerrie:

HE LIEVE SCHATTEN, wat een onderneming weer, fijne reis, waarin jullie ongetwijfeld weer veel zullen beleven, veel moois zullen zien en een heel goed uiteinde. Tot volgend jaar!

• 31 December 2015 - 15:18

Riny:

Hoi Desiree en Jeroen,
    Een hele goede reis gewenst en geniet van al het moois dat jullie gaan meemaken!
    Lieve groetjes van ons.

Tags: Ecuador